loading...

مجله خبری مساجد

بازدید : 9
يکشنبه 23 بهمن 1401 زمان : 11:27

اسلام در مسئله‌هاى فلسفى و مطالعات تطبیقى ادیان براى یاددادن به کسانى که مى‌خواهند این زمینه را در سطحى جدّى‌خیس از صرف گردآورى اتفاق ها تاریخى و شواهد گویش‌شناسى پژوهش نمایند، آموزه‌هاى بسیارى داراست.

سرنوشت در گفت و گو از مسأله صلح و وقار، می بایست به صلح درونى که آدم امروز مأیوسانه مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد در پى نیل به آن میباشد، پرداخته خواهد شد. این که خیل عظیمى از مرتاضان و معالجه بخشان کاذب و ناصالح در غرب استقرار یافته‌اند، استدلال قانع کننده‌اى براى یأس‌آور بودن کارایی آدم میباشد. امروزه بشر‌ها به طور فطرى، اهمّیّت مراقبه، تأمّل و تعمّق را حس مى‌نمایند، امّا افسوس که تنها شمار اندکى از آنها حاضرند انضباط و ریاضت سفارش گردیده از طرف یکى از سنّت‌هاى اصیل را تحمّل نمایند؛ در حالى که تنها توسّل به یکى از این سنّت‌ها مى‌تواند ضمانت کننده سرور و شادمانى براى تعمّق و تأمّل آن ها در حقایق مینوى باشد؛ از این رو اینان به مرکزها مواد مخدر یا این که مرکزها خودسازى و هزار و یک مرشد شرقى روى مى‌آورند و این رویکردها تاوانى میباشد که غرب به سبب ساز مجموع آن چه با سنّت‌هاى شرقى در ضمن بعد از ظهر استعمار، جاری ساختن داده میباشد.، مى‌پردازد.

اسلام کل ابزار مایحتاج براى آشنایی معنوى در والاترین معناى آن را دارااست و عرفان، طرز برگزیده منتخب نیل به‌این معرفت میباشد. با این حالا، تصّوف زیرا به عبارتی بُعد باطنى و باطن اسلام میباشد نمى‌تواند مستقل از اسلام برگرفته گردیده و بر حسب آن شغل گردد.[13]

صرفا اسلام مى‌تواند کسانى را هدایت نماید که براى وصال به آن، بهجت و اعتقاد قلبى تصّوف و چشیدن آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد مزه نوحه رضوان و جنة‌المأواى شایستگی و گرایش موردنیاز را دارند.

دراین مکان، ویژگى تصّوف (یا این که بینش درون‌گرایى اسلام) این میباشد که مى‌تواند در هر جا و در هر مرحله از زندگى جاری ساختن خواهد شد. تصّوف، بر دوری ظاهرى و گوشه‌گیرى از عالم مبتنى وجود ندارد؛ بلکه بر گوشه‌گیرى درونى و باطنى شخص از عالم بنیاد گذاشته شد‌ه‌است. چنان که یکى از صوفیان معاصر گفته میباشد: «این اینجانب نیستم که عالم را رخنه‌ گفتم؛ بلکه این دنیا میباشد که من را رخنه‌ نموده است. این گوشه‌گیرى درونى مى‌تواند با فعّالیّت‌هاى بیرونى و ظاهرى شدید قابل عده باشد. تصّوف، «زندگى فعّال» و باطنى را با ذات وحدت نصیب خویش اسلام هماهنگ و قرین مى‌سازد.

آمادگی و نیروى معنوى اسلام بوسیله فعّالیّت شدید، در پى اخلاق فضایى در فقیه خارج میباشد تا آن که ذاتا آدمى را به تأمّل، مراقبه و تعمّق بکشاند؛ چنان که در روح هنر اسلامى این ویژگى چشم مى‌خواهد شد[14] و تضادهاى بیرونى را که طبق قاعده پیامد همت‌ها و فعّالیت‌ها میباشد، در صلح و وقار درونى که ویژگى «واحد حقیقى» و کانون توجّه میباشد، منحل نماید. اسلام نیز همچون دیگر ادیان اصیل، حمل کننده پیامى از سوى ابدیّت براى آن عنصرى در انسان میباشد که تغییرناپذیر و باقى میباشد و ذاتا زمانمند وجود ندارد. افزون بر این، اسلام با ویژگى خاص که روالّت الاهى در آن به ودیعت گذارده، کلیه آدم‌ها را در هر شرایط و هر دنیاى قدرتمند مى‌سازد که از آن پیروى نمایند و از آموزه‌هاى آن مستفیض شوند. در شرایطی‌که بتوان «دنیایى» را فرض رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد کرد که آئین به صورت عام، و اسلام به صورت خاص، هیچ معنایى براى آن نداشته باشد، آن عالم لزوما دنیاى سوای «مفهوم» خواهد بود و اینگونه دنیایى تنها در توّهم محض موجودیّت دارااست. مادام که عنصرى از واقعیت مربوط به تک تکّ فقیه وجود داشته باشد یا این که با اینگونه عالمى لینک و پیوند خورد، اسلام هنوز پیامى اصیل براى آن دانا دارااست و آن پیامى حقیقى میباشد؛ به دلیل آن که از حقّ مطلق نازل مى‌خواهد شد.

اسلام در مسئله‌هاى فلسفى و مطالعات تطبیقى ادیان براى یاددادن به کسانى که مى‌خواهند این زمینه را در سطحى جدّى‌خیس از صرف گردآورى اتفاق ها تاریخى و شواهد گویش‌شناسى پژوهش نمایند، آموزه‌هاى بسیارى داراست.

سرنوشت در گفت و گو از مسأله صلح و وقار، می بایست به صلح درونى که آدم امروز مأیوسانه مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد در پى نیل به آن میباشد، پرداخته خواهد شد. این که خیل عظیمى از مرتاضان و معالجه بخشان کاذب و ناصالح در غرب استقرار یافته‌اند، استدلال قانع کننده‌اى براى یأس‌آور بودن کارایی آدم میباشد. امروزه بشر‌ها به طور فطرى، اهمّیّت مراقبه، تأمّل و تعمّق را حس مى‌نمایند، امّا افسوس که تنها شمار اندکى از آنها حاضرند انضباط و ریاضت سفارش گردیده از طرف یکى از سنّت‌هاى اصیل را تحمّل نمایند؛ در حالى که تنها توسّل به یکى از این سنّت‌ها مى‌تواند ضمانت کننده سرور و شادمانى براى تعمّق و تأمّل آن ها در حقایق مینوى باشد؛ از این رو اینان به مرکزها مواد مخدر یا این که مرکزها خودسازى و هزار و یک مرشد شرقى روى مى‌آورند و این رویکردها تاوانى میباشد که غرب به سبب ساز مجموع آن چه با سنّت‌هاى شرقى در ضمن بعد از ظهر استعمار، جاری ساختن داده میباشد.، مى‌پردازد.

اسلام کل ابزار مایحتاج براى آشنایی معنوى در والاترین معناى آن را دارااست و عرفان، طرز برگزیده منتخب نیل به‌این معرفت میباشد. با این حالا، تصّوف زیرا به عبارتی بُعد باطنى و باطن اسلام میباشد نمى‌تواند مستقل از اسلام برگرفته گردیده و بر حسب آن شغل گردد.[13]

صرفا اسلام مى‌تواند کسانى را هدایت نماید که براى وصال به آن، بهجت و اعتقاد قلبى تصّوف و چشیدن آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد مزه نوحه رضوان و جنة‌المأواى شایستگی و گرایش موردنیاز را دارند.

دراین مکان، ویژگى تصّوف (یا این که بینش درون‌گرایى اسلام) این میباشد که مى‌تواند در هر جا و در هر مرحله از زندگى جاری ساختن خواهد شد. تصّوف، بر دوری ظاهرى و گوشه‌گیرى از عالم مبتنى وجود ندارد؛ بلکه بر گوشه‌گیرى درونى و باطنى شخص از عالم بنیاد گذاشته شد‌ه‌است. چنان که یکى از صوفیان معاصر گفته میباشد: «این اینجانب نیستم که عالم را رخنه‌ گفتم؛ بلکه این دنیا میباشد که من را رخنه‌ نموده است. این گوشه‌گیرى درونى مى‌تواند با فعّالیّت‌هاى بیرونى و ظاهرى شدید قابل عده باشد. تصّوف، «زندگى فعّال» و باطنى را با ذات وحدت نصیب خویش اسلام هماهنگ و قرین مى‌سازد.

آمادگی و نیروى معنوى اسلام بوسیله فعّالیّت شدید، در پى اخلاق فضایى در فقیه خارج میباشد تا آن که ذاتا آدمى را به تأمّل، مراقبه و تعمّق بکشاند؛ چنان که در روح هنر اسلامى این ویژگى چشم مى‌خواهد شد[14] و تضادهاى بیرونى را که طبق قاعده پیامد همت‌ها و فعّالیت‌ها میباشد، در صلح و وقار درونى که ویژگى «واحد حقیقى» و کانون توجّه میباشد، منحل نماید. اسلام نیز همچون دیگر ادیان اصیل، حمل کننده پیامى از سوى ابدیّت براى آن عنصرى در انسان میباشد که تغییرناپذیر و باقى میباشد و ذاتا زمانمند وجود ندارد. افزون بر این، اسلام با ویژگى خاص که روالّت الاهى در آن به ودیعت گذارده، کلیه آدم‌ها را در هر شرایط و هر دنیاى قدرتمند مى‌سازد که از آن پیروى نمایند و از آموزه‌هاى آن مستفیض شوند. در شرایطی‌که بتوان «دنیایى» را فرض رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد کرد که آئین به صورت عام، و اسلام به صورت خاص، هیچ معنایى براى آن نداشته باشد، آن عالم لزوما دنیاى سوای «مفهوم» خواهد بود و اینگونه دنیایى تنها در توّهم محض موجودیّت دارااست. مادام که عنصرى از واقعیت مربوط به تک تکّ فقیه وجود داشته باشد یا این که با اینگونه عالمى لینک و پیوند خورد، اسلام هنوز پیامى اصیل براى آن دانا دارااست و آن پیامى حقیقى میباشد؛ به دلیل آن که از حقّ مطلق نازل مى‌خواهد شد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 113
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 24
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 423
  • بازدید سال : 1422
  • بازدید کلی : 2127
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی