loading...

مجله خبری مساجد

بازدید : 8
يکشنبه 14 آبان 1402 زمان : 10:40

به طور کلی مدل شبستانی خط سیری مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد معمولی و سرراست را در دست کاربر میگذارد. تغییر و تحول احساس محیط در فضا های گشوده و بسته به یک باره و سوای پیشگفتار چینی واقعه می افتد. طرح معماری آن صرفا به پاسخی معمولی و مصرح به نیازهای کارکردی بسنده می نماید، که به عبارتی اقامه نماز میباشد. در اینگونه الگویی قابلیت و امکان تجارب فضایی و سلسله مراتبی برای استفاده کننده فراهم نمیشود و وی احساس حضور در جای را به خیر تجارب نمی نماید چنانچه که الگوی چهار ایوانی دارنده روندی بغرنج خیس و آرایش و پیرایش فضایی توسعه یافته تری میباشد.

با اضافه کردن حیاط، خط سیر رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد کم آب مدل شبستانی به الگویی دیدنی از تجارب متنوع فضایی تبدیل می‌شود. تغییر و تحول جای از فضای گشوده و بسته از روش فیلتری نصفه گشوده به نام حیاط شکل میگیرد که به هر دو اطراف قرابت داراست. همینطور دسترسی به مقدس ترین فضای مسجد یا این که به عبارتی محراب، با طی کردن سلسله مراتب و حریم بندی واقعه می افتد. وصال به فضای محراب نیاز به فراهم سازی قلبی و فرضی داراست.

عبور از حیاط رفیع مسجد با شکوه لایتناهیش آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد نمازگزار را به خرد بودنش در قبال بزرگی خداوند با خبر می سازد. فضای رازآلود تراس که بر تاثیر گستردگی بعد ها در طول، بازی های نوروروشنایی و سایه طرح های پرپیچ و تاب تزیینی و مقرنس های پرابهام تاسیس شده است. شخص را از ذهن ها معاش روزانه بیرون و متوجه حضور در فضایی شیخ می نماید. معماری تراس این شایستگی دیوانه را ساخت‌و‌ساز می نماید تا نماز سر و نیازی باشد با آحاد وجود. این شیوه حل معمارانه چگونگی حضور در فضای معنوی مسجد را افزایش می دهد، در حالی که دسترسی بدون واسطه به فضای مهم در مساجد شبستانی مجال شایستگی کم عقل را از نمازگزار میگیرد.

به طور کلی مدل شبستانی خط سیری مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد معمولی و سرراست را در دست کاربر میگذارد. تغییر و تحول احساس محیط در فضا های گشوده و بسته به یک باره و سوای پیشگفتار چینی واقعه می افتد. طرح معماری آن صرفا به پاسخی معمولی و مصرح به نیازهای کارکردی بسنده می نماید، که به عبارتی اقامه نماز میباشد. در اینگونه الگویی قابلیت و امکان تجارب فضایی و سلسله مراتبی برای استفاده کننده فراهم نمیشود و وی احساس حضور در جای را به خیر تجارب نمی نماید چنانچه که الگوی چهار ایوانی دارنده روندی بغرنج خیس و آرایش و پیرایش فضایی توسعه یافته تری میباشد.

با اضافه کردن حیاط، خط سیر رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد کم آب مدل شبستانی به الگویی دیدنی از تجارب متنوع فضایی تبدیل می‌شود. تغییر و تحول جای از فضای گشوده و بسته از روش فیلتری نصفه گشوده به نام حیاط شکل میگیرد که به هر دو اطراف قرابت داراست. همینطور دسترسی به مقدس ترین فضای مسجد یا این که به عبارتی محراب، با طی کردن سلسله مراتب و حریم بندی واقعه می افتد. وصال به فضای محراب نیاز به فراهم سازی قلبی و فرضی داراست.

عبور از حیاط رفیع مسجد با شکوه لایتناهیش آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد نمازگزار را به خرد بودنش در قبال بزرگی خداوند با خبر می سازد. فضای رازآلود تراس که بر تاثیر گستردگی بعد ها در طول، بازی های نوروروشنایی و سایه طرح های پرپیچ و تاب تزیینی و مقرنس های پرابهام تاسیس شده است. شخص را از ذهن ها معاش روزانه بیرون و متوجه حضور در فضایی شیخ می نماید. معماری تراس این شایستگی دیوانه را ساخت‌و‌ساز می نماید تا نماز سر و نیازی باشد با آحاد وجود. این شیوه حل معمارانه چگونگی حضور در فضای معنوی مسجد را افزایش می دهد، در حالی که دسترسی بدون واسطه به فضای مهم در مساجد شبستانی مجال شایستگی کم عقل را از نمازگزار میگیرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 82
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 541
  • بازدید سال : 1540
  • بازدید کلی : 2245
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی