آستان امامزاده ادب بن علی (علیه السلام) در منتهی مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد الیه شرق شهر لواسان مدرن واقع شدهاست. در ضلع جنوبی محله ناران و در جنوب توکل جدیدالاحداث محله، در انتهای کوچه ای به اسم امامزاده. در طول ۱۸۰۹ متری از سطح دریا. بنای اساسی بقاع مربع صورت و با مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع در فضایی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع جای دارد و تماماً نوسازی گردیده است. درب چوبی و دیرین بقاع یار و همدم با نقوش کنده کاری گیاهی با تاریخ ۱۲۷۲ هجری وابسته به زمان ناصرالدین پادشاه قاجار میباشد که بر روی آن با خطوط شکسته نستعلیق اسم معلم خالق را «آقابابا نوایی» معرفی کرده که آن را به قسمت های دیگر رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد وصل می نماید. فضای بقاع مطهر جهت مراجعه زوار به نیکی آماده شدهاست و تجهیزات قابل قبولی تنظیم گردیده است. در سالهای اخیر به صورت بسیار قابل قبولی نوسازی شدهاست و آیینه کاری های باطن بقاع از زیبایی خاصی شامل است. بنای امامزاده جنب حسینیه بوده به سیرتکاملای که صحن امامزاده و حسینیه یک کدام از میباشد؛ بخشی از صحن این امامزاده نیز به مزار محله تبدیل شدهاست. سازه دارنده ۲ تراس میباشد؛ تراس ورودی در ضلع شمالی واقع گردیده و به احتمال کار کشته ورودی مهم و سابقامامزاده، تراس جنوبی بوده میباشد. بعداز حیاط جنوبی وارد اتاق بقاع میشویم که دارنده آیینهکاری میباشد. سازه به گفته خادم امامزاده، تغییراتی درون امامزاده انجام شده میباشد. بارگاه دیرین چوبی بوده میباشد. پیاده سازی بارگاه نو به وسیله معلم اسکندرپور هنرمند اصفهانی انجام یافته میباشد. و آقای سید علی کاظمی نیز این بارگاه را ساخته اند. در ایجاد کرد این بارگاه از ۲۵۰ گرم طلا و جواهرات و ۵۰ کیلوگرم نقره و فلزاتی برای مثال آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد کروم مصرف شده میباشد. این بارگاه به روش مداد کاری در بعدها ۳/۳۰×۲/۳۰ متر مربع ساخته و نصب گردیده است. این تاثیر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شماره تصویب ۱۰۳۷۳ به تیتر یک کدام از اثرها ملی کشور ایران به تصویب رسیده میباشد.
آستان امامزاده ادب بن علی (علیه السلام) در منتهی مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد الیه شرق شهر لواسان مدرن واقع شدهاست. در ضلع جنوبی محله ناران و در جنوب توکل جدیدالاحداث محله، در انتهای کوچه ای به اسم امامزاده. در طول ۱۸۰۹ متری از سطح دریا. بنای اساسی بقاع مربع صورت و با مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع در فضایی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع جای دارد و تماماً نوسازی گردیده است. درب چوبی و دیرین بقاع یار و همدم با نقوش کنده کاری گیاهی با تاریخ ۱۲۷۲ هجری وابسته به زمان ناصرالدین پادشاه قاجار میباشد که بر روی آن با خطوط شکسته نستعلیق اسم معلم خالق را «آقابابا نوایی» معرفی کرده که آن را به قسمت های دیگر رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد وصل می نماید. فضای بقاع مطهر جهت مراجعه زوار به نیکی آماده شدهاست و تجهیزات قابل قبولی تنظیم گردیده است. در سالهای اخیر به صورت بسیار قابل قبولی نوسازی شدهاست و آیینه کاری های باطن بقاع از زیبایی خاصی شامل است. بنای امامزاده جنب حسینیه بوده به سیرتکاملای که صحن امامزاده و حسینیه یک کدام از میباشد؛ بخشی از صحن این امامزاده نیز به مزار محله تبدیل شدهاست. سازه دارنده ۲ تراس میباشد؛ تراس ورودی در ضلع شمالی واقع گردیده و به احتمال کار کشته ورودی مهم و سابقامامزاده، تراس جنوبی بوده میباشد. بعداز حیاط جنوبی وارد اتاق بقاع میشویم که دارنده آیینهکاری میباشد. سازه به گفته خادم امامزاده، تغییراتی درون امامزاده انجام شده میباشد. بارگاه دیرین چوبی بوده میباشد. پیاده سازی بارگاه نو به وسیله معلم اسکندرپور هنرمند اصفهانی انجام یافته میباشد. و آقای سید علی کاظمی نیز این بارگاه را ساخته اند. در ایجاد کرد این بارگاه از ۲۵۰ گرم طلا و جواهرات و ۵۰ کیلوگرم نقره و فلزاتی برای مثال آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد کروم مصرف شده میباشد. این بارگاه به روش مداد کاری در بعدها ۳/۳۰×۲/۳۰ متر مربع ساخته و نصب گردیده است. این تاثیر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شماره تصویب ۱۰۳۷۳ به تیتر یک کدام از اثرها ملی کشور ایران به تصویب رسیده میباشد.